torstai 9. elokuuta 2012

Roki saapuu uuteen kotiin

Hei,

minä olen Roki, 10 vkoa vanha Portugalin vesikoirauros. Synnyin 25.5.2012 ja asustelin elämäni ensimmäiset viikot Pinsiössä. Oikea nimeni on Katajakonnun Salama-Severi, mutta uusi perheeni nimesi minut Rokiksi.

Lauantaina 4.8.2012 oli jännä päivä. Meille saapui käymään perhe, isä, äiti ja 14 v. poika. Tulin tutustumaan, hetken haisteltuani jatkoin omia touhujani. En vielä tiennyt, että siinä ovat uudet omistajani, jotka juuri olivat tekemässä papereita minun luovutuksesta.

Koitti lähdön hetki. Entinen omistajani laittoi minulle jonkun ihme narun kaulaan (panta ja hihna). Vaistosin hänen sylissään, että nyt on jotain tapahtumassa. Minut laitettiin autoon ja viereeni istui uusi emäntäni. Vapisin ja olin aika ihmeissäni. Auto lähti liikkeelle ja ei mennyt kauaa, kun minulle tuli paha olo ja oksensin. Emäntäni siivosi oksennuksen pois ja rauhoitteli minua lempeästi. Ajettiin kauniin maaseudun läpi hiekkatietä ja kyyti oli aika kuoppaista. Päästyämme asfaltille rauhoituin emäntäni syliin. En oikein osannut nukkua, olin niin ihmeissäni.

Matka oli pitkä ja puolessavälissä pysähdyimme jaloittelemaan kauniin Pälkäneen rannalle. Siellä minulle tuli jälleen paha olo. Join vähän vettä ja vilvoiteltiin ulkosalla. Sitten matka jatkui Lahteen.

Vihdoin saavuttiin perille. Voi niitä kaikkia uusia tuoksuja, joita uudessa kodissani ja isossa pihamaassa oli.

Nyt minua väsyttää, huilaan vähän ja jatkan sitten tarinointia, miten olen kotiutunut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti